Goede afspraken maken goede vrienden, en dat is hier niet anders. Onderstaande algemene voorwaarden. zijn van toepassing voor alle diensten en producten van Fotogreef. Een shoot boeken betekent dat u met volgende voorwaarden instemt:
Foto’s of videao's die worden gemaakt tijdens de shoot kunnen verschijnen op de website en sociale media van FOTOGREEF. Indien je dit niet wenst, laat je dit schriftelijk (email) weten aan FOTOGREEF.
FOTOGREEF heeft het recht informatie op de website wat betreft tarieven en algemene voorwaarden ten alle tijde aan te passen. De prijs die werd afgesproken op het moment dat je boeking vastlegt, blijft vanzelfsprekend wel geldend.
FOTOGREEF kan nooit aansprakelijk worden gesteld bij lichamelijke of materiële schade veroorzaakt tijdens de fotoshoot.
De geleverde prestaties en diensten zijn altijd een inspanningsverbintenis, maar geen resultaatsverbintenis.
Een prijsvoorstel is steeds vrijblijvend. Prijsoffertes blijven geldig tot 1 maand na de datum vermeld op het prijsvoorstel. In deze maand wordt nog geen specifieke datum vrij gehouden door FOTOGREEF.
Indien je akkoord gaat met het prijsvoorstel en je wil een shoot boeken, gaat het als volgt:
- van zodra de klant akkoord gaat met het prijsvoorstel en een toezegging voor een boeking doet, wordt het voorschotfactuur bezorgd
- dit dient betaald te worden binnen een termijn van 14 dagen en ten laatste 2 dagen voor de shoot doorgaat.
- van zodra dit voorschot voldaan is, is de boeking definitief en wordt het moment voor de shoot ook vastgelegd en gereserveerd
Na de shoot krijg je je eindfactuur met het resterende bedrag. Deze is moet opnieuw binnen de 14 dagen betaald worden. Foto's worden pas bewerkt en geleverd nadat deze betaling in orde is. Je ontvangt je bewerkte beelden ten laatste een maand na betaling na je eindfactuur, maar er wordt naar. gestreefd deze sneller te bezorgen. Indien je snel een beeld wil, bijvoorbeeld voor de opmaak van een geboortekaartje, kan dit uiteraard in overleg geregeld worden.
Wens je bijbestellingen, zoals extra beelden, een album, vergroting, ... dan worden deze afzonderlijk gefactureerd.
Het annuleren van een geboekte shoot kan enkel via mail of telefonisch. Een annulatie is kosteloos mits geldige reden, indien we nog meer dan 30 dagen van de gereserveerde datum verwijderd zijn. Binnen de 30 dagen of minder voor de shoot, dient een voorschot van 50% van het afgesproken bedrag sowieso voldaan te worden. 50% staat gelijk aan het betaalde bedrag van het voorschotfactuur. Binnen de maand voor de shoot kan dit niet geretourneerd worden, er kan wel bekeken worden of de shoot op andere datum kan doorgaan, indien dit lukt voor FOTOGREEF. Het voorschot kan dan gebruikt worden voor een herboeking.
FOTOGREEF behoudt het recht de sessie te annuleren indien niet aan de gevraagde acties en voorbereiding vanwege de klant werd voldaan.
Bij onvoorziene omstandigheden met belet/ziekte van FOTOGREEF op de afgesproken datum, wordt een andere datum voorgesteld of bij uitzondering een andere fotograaf gezocht die een gelijkaardige stijl hanteert. Dit kan bijvoorbeeld bij een huwelijk, newborn sessie.
In het geval er geen andere beschikbare fotograaf gevonden kan worden, wordt het voorschot terugbetaald en heeft de klant recht op een gratis fotosessie; met name een gezinsreportage.
De gemaakte beelden blijven steeds intellectuele eigendom van FOTOGREEF. Bij volledige betaling, krijg je als klant het recht om de foto's zonder watermerk te printen en publiceren voor persoonlijke doeleinden. Indien de klant de foto's wil gebruiken voor commerciële doeleinden, dient dit vooraf met FOTOGREEF besproken te worden en wordt een passende vergoeding afgesproken. Indien FOTOGREEF niet geïnformeerd of vergoed wordt, zullen gerechtelijke stappen ondernomen worden.
Indien beelden via een galerij of op een andere manier met een watermerk worden aangeleverd, betekent dit dat ze beschermd zijn en enkel in die staat, dus met watermerk, hergebruikt worden (bijvoorbeeld op facebook, instagram, website). Het watermerk mag onder geen beding verwijderd of afgeknipt worden.
De inbegrepen / aangekochte foto's in hoge resolutie mogen wel vrij gebruikt worden (voor persoonlijke doeleinden). Een vermelding of verwijzing naar FOTOGREEF wordt erg op prijs gesteld.
Het aantal bewerkte en geleverde beelden varieert naargelang de geboekte sessie en volgens een aantal variabelen en kan dus onmogelijk vooraf precies bepaald worden. Bij boeking wordt BIJ BENADERING een aantal foto's afgesproken dat je als klant minimum kan verwachten. Uit alle gemaakte foto's maakt FOTOGREEF een selectie en deze worden bewerkt in de stijl en volgens het aanbod van FOTOGREEF. De foto's die deze selectie niet haalden kunnen onder geen beding verkregen worden. Extra bewerkte foto's zijn enkel mogelijks mits bijbestelling.
Een fotoreportage omvat standaard zwart/wit en kleurfoto’s samen. Wens je dit niet, dan moet dit op voorhand gemeld worden.
De foto's worden digitaal bezorgd in JPG formaat en mogen niet verder bewerkt worden met filters e.d. Verder is FOTOGREEF niet aansprakelijk voor kleurafwijkingen of niet gekalibreerde beeldschermen of nabestellingen indien deze niet door FOTOGREEF geleverd worden.
Bij de meeste shoots krijg je als klant toegang tot je eigen online galerij. Je ontvangt hiervoor een paswoord via email, dat kan je op deze website kan gebruiken (ij onderdeel 'klanten'). Deze galerij blijft ten minste drie maanden beschikbaar. Na deze termijn kan de galerij door FOTOGREEF zonder voorafgaand bericht verwijderd worden. Bij heraanvraag van de galerij wordt. een administratieve kost van €30 aangerekend.
FOTOGREEF bewaart gedurende 1 jaar lang de gemaakte beelden. Daarna worden deze gearchiveerd en kunnen ze niet meer opgeroepen worden door de klant. Indien beelden verloren zouden gaan, kan je contact opnemen met FOTOGREEF om te zien wat er mogelijk is, maar dat kan onder geen beding gegarandeerd worden na het verstrijken van de bewaartermijn van 1 jaar.
Bij nabestellingen geven we de voorkeur aan het afhalen bij FOTOGREEF of afspraak op locatie. Bij verzending van bestellingen per post zijn wij niet verantwoordelijk voor schade toegebracht tijdens de levering of verlies.Bestellingen kunnen enkel gemaakt worden via mail of bij FOTOGREEF persoonlijk. Deze zijn bindend, bij aankoop verbindt de klant zich tot de aankoop van aangeduide artikelen.
Je persoonlijke gegevens als klant worden onder geen enkel beding verstuurd naar derden. Ze zullen enkel gebruikt worden voor het opmaken van facturen, contracten en het eventueel verzenden van pakketjes of informatie van FOTOGREEF.
Alle formele klachten met betrekking tot de levering en/of de prestatie van diensten dienen aangetekend ter kennis gesteld te worden binnen vijf dagen na ontvangst van de goederen/diensten.